DH's Driftspulje
DH’s driftspulje er på 1.000.000 kr. pr. år til driften af DH-afdelingerne. Der tilstræbes en fair fordeling af midlerne mellem de 97 DH-afdelinger. Gennemsnitligt er der ca. 10.000 til hver DH-afdeling. Den bliver udmeldt en gang om året, typisk i januar, og forventet ansøgningsfrist ultimo februar. DH-afdelingerne får besked via mail.
Formål
Puljen kan søges af DH-afdelinger til dækning af udgifter til DH-afdelingens drift, der tager udgangspunkt i DH-afdelingens kerneopgave med handicappolitisk interessevaretagelse i kommunerne.
Frist for ansøgning
Der er en årlig ansøgningsrunde, og fristen for ansøgning er 29. februar 2024.
Svar på ansøgning og udbetaling af midler vil ske medio april.
Ansøgningsskema
Ansøgningsskema skal anvendes. Udfyld skemaet inkl. budget for 2024.
Årsregnskab for 2023 indsendes sammen med ansøgningsskema til Susanne Broholm på e-mail sb@handicap.dk
Retningslinjer
Ved ansøgning om midler gælder følgende retningslinjer:
- Kørsel afregnes med statens lave takst. Dog kan store handicapbiler anvende statens høje takst.
- Udgifter til kontorhold dækkes i rimeligt omfang og skal afregnes efter regning.
- Udgifter til telefon og internet dækkes med max. 3.000 kr. i alt pr. DH-afdeling, og medlemmerne bestemmer selv den interne fordeling af beløbet.
- Udgifter til merchandise og annoncer dækkes med max. 1.000 kr.
- Der ydes kun begrænset støtte til lokaleleje og forplejning. Det skal tilstræbes, at især interne møder holdes i lånte eller billige lokaler, og at der ikke bruges uforholdsmæssig mange penge på forplejning.
- Der ydes kun begrænset støtte til honorarer til ordstyrere og oplægsholdere.