Debatindlæg
Inklusionsalliancen: Inklusionsfortællingen skal ændres i den danske folkeskole
m s
Hastighed:
Sammen med otte andre organisationer deltager DH i Inklusionsalliancen, som vil forny inklusion i folkeskolen.
![Billedet viser to skoleelver, der titter frem mellem to stakke af skolebøger.](/files/styles/landscape_thin_01/public/media/image/Skoleelever%20og%20b%C3%B8ger.jpg?h=22d0129c&itok=JmA5LGPk)
Alle børn ønsker at høre til og bidrage i den sammenhæng, de er i. Og hvis det ikke lykkes, er det aldrig deres skyld.
Det er den grundlæggende præmis i Inklusionsalliancen. Inklusionsalliancen arbejder for at bygge en skole – og et samfund – der giver børnene hjælp og redskaber til at kunne færdes i den danske folkeskole.
Inklusionsalliancens kernepunkter indebærer bl.a., at lærere og pædagoger skal have nye kompetencer og ny viden; forældre skal i højere grad involveres som sparringspartnere; og selve retssikkerheden skal styrkes og gøres synlig for elever og forældre.
Emne
Kontakt
![Karen Il Wol Knudsen](/files/styles/landscape_thin_01/public/media/image/Karen%20IL%20Wol%20Knudsen%20-%20Politik%20og%20Analyse.jpg?h=f69f9d0e&itok=ISqLpl_g)